Piloci zdający w biurze zawodow karty konkurencji po odbytym locie, oceniali warunki pogodowe, jako "świetne", "bomba", "idealne warunki do lotu pod względem prędkości i manewrowości wiatru".
Pierwsza nr 1 - FLY IN
Piloci wybierali sami własne miejsce startu - były to przeważnie polne drogi i nieużytki w okolicy Targowisk i Łężan - i starali sie osiągnąć cel (krzyż wyłożony był na lotnisku w Łężanach).
Najlepszym rezultatem była najmniejsza odległość rzuconego markera do krzyża.
W tej konkurencji dozwolony jest tylko jeden zrzut markera. Tutaj liczy się i celność i obliczenie siły i kierunku wiatru, tak by zrzucony marker spadł jak najbliżej krzyża. Byli i tacy piloci, którzy zrzucili markery na krzyż lub tuż przy krzyżu.
Konkurencja nr 2 - NAJKRÓTSZY LOT
To konkurencja rozgrywana bardzo "wirtualnie". Zawodnicy musieli osiągnąć jak najmniejszą odległość między wyznaczonymi punktami w powietrzu (określonymi przez współrzędne, podane podczas porannej odprawy ).
Konkurencja nr 3 - CEL WYZNACZONY PRZEZ SĘDZIEGO
W tym przypadku była to także "wirtualna" konkurencja- zawodnicy starali się osiągnąć punkt w powietrzu. Najmniejsza odległość dzieląca balon od tego punktu uznawana jest za najlepszą. Maksymalna wysokość, na jaką mógł się wznieść balon w tej konkurencji to 500 m.
Konkurencja nr 4 - MAXIMUM DISTANCE
Kolejna 'wirtualna" konkurencja.
Wynikiem byla odległość od celu z konkurencji nr 3 do ostatniego punktu w strefie (czyli polu wyznaczonym przez określone współrzędne, także otrzymane przez pilotow podczas odprawy). Najlepszy wynik w tej konkurencji to jak największa odległość dzieląca owe dwa wyznaczone punkty.
Konkurencja nr 5 - CEL WYZNACZONY PRZES SĘDZIEGO
Był to krzyż rozłożony w Odrzykoniu. Wyniki liczone podobnie, jak w konkurencji Fly In.
Konkurencja nr 6 - WALC
Konkurencja polegała na zbliżeniu się balonu jak najbliżej jednego z trzech celów- punktów wyznaczonych w powietrzu.
Punkty ustalono na wysokościach: 500, 600 i 700 metrów.
Wszystkie wyniki konkurencji mierzone są na podstawie zapisów w loggerach (elektronicznych urządzeniach zapisujących przebieg lotu).